SucheKleines Team sucht Art Director für ein Sandbox MMO. Wahnsinnig? Ja, aber wir wissen, was wir da vorhaben.
Art Director
Informationen zum Projekt
Projektname
Das Tal
Kurzbeschreibung des Projektes/Mission Statement
"Das Tal" is a small, time-boxed sandbox MMORPG with a strong focus on PvP and economical warfare. The game makes you a prisoner in a dark fantasy world. You have (one to) three months to grow stronger, find a trustworthy group of friends, set up your own stronghold and finally escape from the prison valley - or die trying. But you are not the only one wanting to escape: Up to 200 other players (CCU) have the same goal and not all of them might want to cooperate with you.
Zielplattform: PC (Win/Linux/Mac)
Projektstatus/Zeitplan
Preproduction.
Prototypen für einen Teil der Spielmechanik findet man unter http://combat-prototype.tumblr.com/home (schnelles PvP Kampfsystem).
Netzwerk proof-of-concept für "größere Schlachten" existiert (Infos: http://combat-prototype.tumblr.com/post ... s-netty-io).
In den nächsten Monaten wollen wir mit dem "richtigen" Spiel beginnen. Der Graphik Bereich ist noch nahezu komplett undefiniert.
Toolchain
Noch nicht final entschieden, aber aktueller Client Tech Favorit ist Unity.
Beteiligte
The current team consists of two guys - Sebi and Alex. Sebi has already developed an MMO client before (Iris, a 3D client for Ultima Online) and then spent three years in the core dev team of Travian - a hardcore-pvp MMO browsergame with a player base of hundreds of thousands active players. In the same time Alex has started and managed his first games studio for four years (the Bit Barons, averaging between 4 and 7 full-time team members), designing and releasing three full games on PC, Mac, iPad and iPhone.
Webseite
http://open-pvp.de
Informationen zum Gesuch
Anforderungsprofil und Aufgaben
We need an experienced artist to define the game's style, flesh-out the game world and decide (via prototyping) what kind of assets to use. 2D billboards? Sprite animations? 3D characters? 3D environments? That's your decision. And your responsibility. You are going to be the guy who creates all of these in the first months. You are the one who is going to coordinate all other artists on the projects - be they in-house, freelance, outsourced or crowd-sourced. You will work with me to create the game world and the game’s backstory. Of course you’re also free to work on any other part of the game and generally “get shit done”.
Hier gibt es auch noch ein paar Infos: http://combat-prototype.tumblr.com/graphic-artist
Kompensation
Aktuell finanzieren wir das ganze jeweils aus unserer Privatkasse und können daher keinen anständigen Lohn bezahlen.
Mehr Infos
Unter http://forum.unity3d.com/threads/198077 ... t-Director und http://combat-prototype.tumblr.com/graphic-artist findet man noch zusätzliche Informationen.
Kontakt
Alex
Mail: alexander.zacherl@googlemail.com
Skype/Twitter: dbltnk
Sebi
Mail: hagish@schattenkind.net
PM
Gewünschtes Feedback
Konstruktives Feedback und Fragen aller Art können gerne hier im Thread gestellt werden oder direkt.